Werkwijze
Alles begint natuurlijk met een vrijblijvende kennismaking. Bel ons of stuur een email (contact@sigmabewindvoering.nl) als u meer informatie wilt of een afspraak wilt maken. U kunt natuurlijk ook contact op laten nemen door een familielid of een begeleider.
Het eerste gesprek kan meestal op heel korte termijn plaatsvinden. De gesprekken vinden bij u thuis of bij uw begeleider plaats. Daar hebt u al uw gegevens bij de hand en kunnen we snel een eerste inventarisatie maken van de situatie.
Vanzelfsprekend informeren we u tijdens het eerste gesprek ook over onze werkwijze zodat u een goed beeld krijgt wat we voor u kunnen betekenen. Na het gesprek bepaalt u of u met ons verder wilt.
Als het nodig is verzorgen wij voor u het verzoek aan de rechter. Na aanstelling door de kantonrechter informeren wij alle betrokken partijen over de maatregel die van toepassing is. Zonodig vragen we ook om tijdelijk uitstel van incasso/executie-maatregelen.
Vervolgens openen wij twee nieuwe bankrekeningen. Een beheerrekening, waarop uw inkomsten binnenkomen en waarvan uw vaste lasten betaald worden. Ook openen we een leefgeldrekening waarop wekelijks of maandelijks uw budget voor uw huishouden wordt gestort.
U krijgt van ons inloggegevens van ons administratieve systeem zodat u altijd zelf kunt zien welke inkomsten er zijn en welke betalingen zijn uitgevoerd.